Wat is de Contractenfabriek?
De ContractenFabriek is een online dienst (Software-as-a-Service) en biedt een op maat gemaakte oplossing voor allerhande beroepsgroepen als advocaten, (bedrijfs)juristen, accountants, vastgoedspelers, makelaars, inkopers, contractmanager en HRM-managers. Deze beroepsgroepen hebben allemaal te maken met:
- Grote hoeveelheden contracten en overeenkomsten die vaak nog hardcopy moeten worden ondertekend.
- Grote hoeveelheden e-mails met daarin belangrijke contracten als bijlage die soms ook via privé e-mailaccounts worden gedeeld.
- Inefficiënte werkwijze met betrekking tot deze overeenkomsten. Bijvoorbeeld doordat informatie rondom het verlopen van contracten dubbel in verschillende systemen moet worden ingevoerd en bijgehouden.
Bovendien zijn contracten, overeenkomsten en juridische brieven meer en meer gebaseerd zijn op standaard templates waar men cliënt of gebruiker het liefst zelf digitaal de input voor ziet leveren. De ContractenFabriek maakt het mogelijk om juridische documenten, adviezen en gegevensverwerking op een nieuwe, snelle digitale manier aan te maken en bij te houden.
Contracten zijn voor ondernemers geen dagelijkse kost en wordt daarom vaak als onnodig complex en duur ervaren. Als je er als expert naar kijkt, is het oprichten van een BV, of het opstellen van een contract vaak in hoge mate standaard. En dus te automatiseren.
Hoe werkt De ContractenFabriek?
Via De ContractenFabriek wordt het digitaal opstellen, tekenen en bewaren van contracten mogelijk voor iedereen. Door het gebruik van templates wordt het voor de gebruiker zo eenvoudig mogelijk gemaakt. Standaard stukken tekst komen in het systeem te staan en gebruikers maken een contract door slechts het vullen van een invulformulier. Vergelijk het met het doen van een online bestelling.
Eigen documenten digitaliseren, workflows opstellen en niets meer vergeten
Naast standaard templates kunnen bedrijven eigen juridische documenten digitaliseren. Zo kan een gebruiker aan de hand van een invulformulier eenvoudig en in hoge mate zelf juridische documenten opstellen. De volgende stap in het proces is vaak dat een document voorzien moet worden van feedback en een digitale handtekening. Ook dat kan via De ContractenFabriek. Tevens kan de opsteller van een contract stakeholders betrekken via een workflow, of notificaties ontvangen als er updates zijn of als een opzegtermijn nadert.
Voor wie is De ContractenFabriek?
De ContractenFabriek is vooral gericht op gebruikers die met regelmaat juridische documenten en adviezen moeten samenstellen en gegevensverwerkingen bij moeten houden. Ondernemers, Zzp’ers, advocaten, (bedrijfs)juristen, privacy officers, maar ook HRM-managers en inkopers kunnen profiteren van De ContractenFabriek.
Juridische documenten die met regelmaat nodig zijn, zoals een geheimhoudingsovereenkomst of een bewerkersovereenkomst, zijn zeer geschikt om via De ContractenFabriek op te stellen.
Registreren bij De ContractenFabriek
Om gebruik te kunnen maken van alle voordelen die De ContractenFabriek biedt, dient u eerst een account aan te maken. Hiervoor navigeert u naar het portal, waarna u op ‘Registreren’ klikt.
Hier vult u uw voornaam, achternaam en emailadres in, en kiest u een wachtwoord. Vervolgens kunt u meteen gebruik maken van De ContractenFabriek!
Uw dashboard ontdekken
Het dashboard is het startscherm van De ContractenFabriek.
Op het dashboard vindt u widgets. Met behulp van widgets kunt u bijvoorbeeld snel een contract opstellen, een B.V. oprichten of een proces starten.
Tevens vindt u op het dashboard een duidelijk overzicht van de lopende en voltooide processen, contracten en oprichtingen.
Documenten en contracten opstellen en beheren.
In de tab ‘Documenten’ kunnen gebruikers nieuwe documenten en contracten opstellen en bestaande documenten en contracten uploaden.
Smart template
Met de functie ‘nieuw document’ heeft de gebruiker de mogelijkheid om een nieuw contract (Smart Template) uit de database van de De ContractenFabriek-klant in te vullen.
U maakt een nieuw document aan door op ‘Aanmaken’ te klikken.
Nadat u uw contract of document hebt gekozen, rekent u af. U wordt als volgt door het betalingsproces genavigeerd:
U kiest vervolgens bij “Organisatie” de naam waarop u uw factuur wilt ontvangen:
U komt nu in het Smart Template. Dit ziet er als volgt uit:
In het Smart Template doorloopt u de invulvelden, waarna u het document kunt voltooien. Nadat de template is voltooid wordt deze opgeslagen in uw documentenkluis.
De Features
De ContractenFabriek biedt naaste de slimme contracten en documenten, de gebruiker ook slimme features om het documentenmanagement verder te optimaliseren. De verschillende features vindt u nadat u het contract of het document hebt ingevuld rechts bovenin onder de knop “Acties”.
Wat kosten de juridische documenten?
De ContractenFabriek houdt het graag simpel!
- Elk los contract kost bij De ContractenFabriek altijd 19 euro ex. btw
- Voor 29 euro ex. btw per maand kunt een unlimited één maand lang zoveel contracten maken als u wilt!
- Eén jaar lang unlimited contracten maken kost 199 euro ex. btw per jaar. Zoveel en zovaak als u wilt, één jaar lang!
Hoe kan ik afrekenen bij jullie?
Afrekenen bij De ContractenFabriek gebeurt in de veilige betaalomgeving van Mollie. U kunt kiezen om via IDeal, PayPal, Creditcard of een Sepa-overboeking te betalen.
De aankoopfactuur wordt, na ontvangst van de betaling, automatisch naar het door u opgegeven mailadres verzonden.
Wachtwoord vergeten?
U kunt makkelijk in de inlogportal om toezending van uw wachtwoord vragen. Uw wachtwoord zal vervolgens automatisch naar het door u opgegeven mailadres worden verzonden. Tip: Kijk ook in de spambox voor het mailbericht met uw wachtwoord.